مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 09:272022-07-08اقتصادي

فارس من| تشکیل وزارتخانه مستقل با هدف ساماندهی بازار منطقی نیست


کارشناس توسعه کشاورزی با بیان اینکه ساماندهی بازار ضرورتاً با تشکیل وزارتخانه مستقل امکان پذیر نیست، گفت: نمی توان تولید را در اختیار یک وزارتخانه و بازرگانی را در اختیار مجموعه دیگر قرار داد، - حجت ورمزیار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت بررسی ابعاد طرح تشکیل وزارت بازرگانی عنوان کرد: تنها استدلالی که افراد موافق این طرح از این موضوع می آورند ساماندهی بازار است در حالی که ساماندهی بازار ضرورتاً با تشکیل وزارتخانه مستقل امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: بازار به این دلیل با مشکل مواجه است است که ما زنجیره ارزش نداریم، تولیدکننده به بازار وصل نیست و واسطه ها فرصت جولان پیدا کردند، این مشکلات بازار باید بررسی شود تا دید چند درصد این موضوعات به تشکیل یک وزارتخانه مستقل به نام وزارت بازرگانی برمی گردد.

کارشناس توسعه کشاورزی و روستایی تاکید کرد: زمانی که نهاده با قیمت مناسب به دست تولیدکننده نمی رسد با افزایش قیمت نهاده مشکل ایجاد می شود زیرا قیمت تمام شده محصول تولیدی نیز افزایش می یابد، حال چرا فکر می کنیم این مشکل را وزارت بازرگانی می تواند حل کند؟ ورمزیار افزود: در بحث دلالی و واسطه ها نیز به همین صورت است که حل این موضوع در گرو این است که کشاورزان در قالب تعاونی ها و اتحادیه ها توانمند شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| تشکیل وزارتخانه مستقل با هدف ساماندهی بازار منطقی نیست

فارس من| تشکیل وزارتخانه مستقل با هدف ساماندهی بازار منطقی نیست